BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 3 September 2012

1 year a go.. the weapon of word bye

salam,

akhirnya anis update juga untuk coretan 1 tahun pemergian arwah Ahmad Zahinuddin bin Patah Raji.

pertemuan terakhir anis dan arwah zahin. sebelum dia balik rumah dan sebelum dia meninggal. ini lah topik yang kami pernah bualkan. macam dah tau je.

anis: awak, bole saya tanya sikit?

zahin: nak tanya apa? tanyalah. banyak pun boleh.

anis: kalau saya mati dulu. saya nak awak selalu datang kubur saya. saya nak awak doakan saya, baca yassin, jangan lupa siram kubur saya dan tabur pakai bunga wangi-wangi tao. awak, jangan pernah berhenti doakan saya tao. dan awak, saya nak jadi salah seorang bidadari awak kat sana.

zahin: sayang, awak sakit ke? ada sakit yang kronik? kenapa cakap macam ni?

anis: sebab saya tak sanggup nak hadapi kalau awak pergi dulu. saya tak sekuat awak.

zahin: insyallah, kalau jodoh kita kuat adalah. kita tawakal je. dah, jangan cakap bukan-bukan. semua tu kuasa tuhan.

anis: ok awak.

(the enddddd)

ok, sekarang apa sudah jadi? kuat kah anis?

Alhamdulillah anis semakin kuat. Ramai orang kata anis ni tabah dan kuat semangat. Entah, nak tak nak anis kene kuat.
kalau tak kuat, mau jadi half gila.

awak, jangan risau saya dah makin kuat sebab saya tau awak sentiasa bagi dorongan pada saya. saya tak nampak awak. awak je nampak saya. thanks a lot awak.

awak, sekarang saya dah tau kenapa awak paling pantang bila saya cakap bye pada awak. awak sangat tak suka kalau saya cakap bye. satu hari tu awak pernah menangis bila saya saya cakap bye tak pun saya lambai pada awak. awak, awak dah ada rasa ke?
awak, kata word bye tu nak tinggalkan. nak berpisah. ye!itu memamng maksudnya. tapi, not for anis and zahin.
jadi, setiap kali kami  nak akhirkan perbualan kami cuma cakap assalamualaikum sahaja. lambai pon tak boleh.
awak, padan muka saya kan? saya kadang-kadang cakap juga bye kat awak. nak menyakat awak. kan dah betul-betul awak tinggalkan saya.dah saya taknak cakap bye dah.

awak!! saya dah semakin kuat. kenangan awak dan semangat awak ada dalam diri saya. walaupun selepas awak pergi, macam-macam dugaan saya hadapi. doakan saya awak.






al-fatehah buat mu
ahmad zahinuddin

0 comments:

energy save

jenguk-jenguk