BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 4 May 2012

tangisan itu memanggil lagi

salam,

sudah jauh mentari itu meninggalkan diri. mengapa anis masih belum memejamkan mata? langit di luar umpama memahami kesakitan dan kesedihan yang anis rasakan rindu pada Arwah Ahmad Zahinuddin itu semakin membuak-buak. inikan lagi cuti sem yang sebulan lebih ini. kalau lah awak ada, mesti saya tak sakit kebosanan macam ni. kalau dulu rutin saya hanya marah pada datin skype sebab tak tayangkan muka awak. sekarang ni, semuanya dah tiada. dulu, saya sangat menantikan cuti. boleh kita merayap berdua date. tapi sekarang life saya akan duduk sorang-sorang dan diam-diam dalam rumah. bukan kereta takda, bukan kawan-kawan takda. tapi, saya lebih inginkan bersendirian. rutin harian mengemas, membasuh, menyidai dan memasak sudah di hujung jari. siap kerja tak saya tidur, saya on9. rutin di ulang-ulang, kalau boleh saya tak nak keluar rumah. dan kadang-kadang saja menyibukkan diripada hujung minggu. rasanya dah malas nak menyibukkan diri dengan kanak-kanak lagi. cukup sekadar mamatikan telefon.

pernah beberapakali si teruna-teruna di luar sana cuba mengetuk kembali pintu hati ini. bukan anis sombong mahu pun kejam. tapi, anis sendiri tak tahu mengapa dengan sendirinya hati ini akan menolak. wahai hati, sampi bila engkau mahu berkelakuan seperti ini? terimalah yang Zahin dah tiada. tinggal Roh nya sahaja.

malam ini, mata yang selalu ku lelapkan awal tak mampu untuk terus lelap. malahan, air mata mengalir mencurah terus ke bantal. mengapa air mata ini turun? bayangan awak bermain dalam kotak fikiran saya. sedang asyik bayangan penenag hati ku disitu, tiba-tiba teringat kisah perepuan itu. ya, perempuan yang pernah menyakitkan hati saya tu. kata pemberiannya. perempuan yang cuba mengambil awak dan menagih kasih awak walaupun awak dah tiada. semakin hari, saya umpama orang gila. jiwa kosong dan kehilangan arah. 

mungkin ibu awak tak rasa apa yang saya rasa. sememangnya ibu awak kehilang 3 anaknya sekali. tapi, dia sudah kebiasaan melihat anaknya tiada depan matanya. tapi, saya tak. awak ada kat rumah ke, takda ke sama. sebab we always call, texting and skypeing. awak, lagi saya balik. saya lagi tekanan. saya lagi murung, berbanding saya dekat kolej dan sibuk untuk belajar.

awak, saya nak awak tau yang saya tengah tekanan sangat-sangat bila awak takda. saya rindu pada penenang hati saya. tolong pulangkan kembali penenang hati saya. I NEED YOU MY DEAR!!



0 comments:

energy save

jenguk-jenguk