BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 4 April 2012

Kerana hadirnya diriku di sisi mu

salam,

maafkan ku sedetik pun diri ini tidak berniat untuk meyakitkan hatimu itu kerana ini sekadar luahan hati seoarang perintih yang sangat merindui dirimu dan bukannya secebis suratan yang ingin di sampaikan padamu wahai kekasihku. 

tatkala dua mimpi indah datang di tidurku atas kehadiranmu itu. indahnya malam itu, pabila merasakan kehadiran diri mu itu disisi ku. alangkah indahnya lagi apabila perkara sedemikian rupa benar-benar berlaku. pasti jiwa ini semakin tenang dan mulut ini kerap melahirkan senyuman yang paling istimewa buat mu wahai penenang jiwaku.

hati ini, diri ini semakin hayal dengan cinta mu dan jiwa mu yang telah engkau berikan kepada ku dahulu.

 wahai tuhan ku, wahai penenang jiwaku, kau sahaja yang mampu menguatkan semangat ini kembali. 

tepian usang itu makin ku hampiri bagi menenagkan jiwa yang semakin memberontak menginginkan kehadiranmu. helaian diari peninggalan peristiwamu mulai diselak tanpa membaca sebaris ayat. sudah ku hafal tiap-tiap baris ayat itu. malangnya buku yang pernah kita sandarkan untuk menjadi sebuah hantaran itu tergantung ceritanya apabila pemergianmu yang tanpa ku duga hanya secepat satu kedipan mata. 

satu kata-kata terlintas difikiranku dan diri ini merasakan pernah disuarakan pada mu semasa nadimu masih berdenyut.

PEREMPUAN BAIK HANYA UNTUK LELAKI BAIK. 
SELALU ANDA MELIHAT LELAKI HENSEM DENGAN PEREMPUAN TAK BERAPA NAK CANTIK.  
PEREMPUAN CANTIK DENGAN LELAKI TAK HENSEM.
DAN JARANG SEKALI UNTUK MELIHAT..ADA MEMANG ADA TAPI JARANG. PEREMPUAN CANTIK DENGAN LELAKI HENSEM ATAU LELAKI TAK HENSEM DANGAN PEREMPUAN TAK CANTIK.

tergerak hati ini untuk bertanya pada mu mengapa kita bersama? sedangkan saya tak cantik dan awak tak hensem. 

 segala jodoh dan kertetapan itu ditangan tuhan. masih teringat memori itu dalam kebenakkan otak ku ini. sang penenang jiwa pernah berkata padaku, aku memilih kamu karana kecantikkan mu kerana kecantikan itu akan menjadikan aku sebagai pemangkin untuk aku terus berjaya dan mendapatkanmu. itulah matlamatku. dirmu itulah sebagai motivasi ini. disebalik kecantikan mu itu ada keindahan yang mungkin orang lain tidak mengetahuinya.

terlitas difikiran ini pada satu perkara yang mungkin dianggap satu kebodohan.
pernah sekali itu aku memujuk si penenang jiwa untuk pergi ke interview biasiswa. mengapa perlu diri ini memujuk? mengapa dia tidak mahu untuk pergi sendiri? biasiswakan susah nak dapat? diri berkata buat interview betul-betul dan dengan jayanya seperti mana awak inginkan saya. sekiranya awak berniat ingin berkahwin dengan saya, siapkan wang hataran 50ribu. kalau tidak, jangan sesekali untuk cuba berangan menghampiri rumah saya.

itulah semangat yang sering saya berikan pada awak sehingga awak berjaya sambung belajar medic di mesir dengan bantuanh biasiswa JPA.

pernak sekali soalan yang diri ini sendiri tidak tahu untuk menjawabnya. 
awak nak saya pilih yang mana satu? engineering di UiTM? Medic di Mesir? Matrik di Johor? saya minat engineering dan saya taknak tinggalkan awak. Dengan kuat hati, mulut terdetik untuk berkata. jika kamu memilih kerjayamu sebagai seorang engineer, kelak kamu akan hanya membantu orang lain dan negara. jika kamu memilih kerjaya mu sebagai seorang dokter, terpancarlah kecintaanmu terhadap diriku tatakala kamu menjaga diri ku, menjaga diri mu, keluarga dan orang lain dengan ilmu mu. tidak kah kamu ingin perasaan mengubat si jantung hati kamu dengan usahamu sendiri? tidak kah kamu ingin membalas jasa ibu dan keluargamu dengan ilmu yang telah mereka berikan? 

jadilah pemangkin semangat untuk kejayaan penenang hatimu bukan sekadar mengambil cintanya yang berakhir dengan kekecewaan. jadikanlahh ianya satu motivasi kepada diri untuk terus maju..



penenang jiwaku, ingatlah bahawa diri ini tidak pernah putus merindui diri mu..
sekian, buat penenag hati ku





(al fatehah buat ahmad zahinuddin)


0 comments:

energy save

jenguk-jenguk