BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 9 November 2011

jangan lah jelous

salam,

today, ill try to smile back. HERE! berjaya.. berjaya sekadar pura-pura nak buat apa?

hampir tiap hari, nama awak mesti menjadi pembuka bicara.
awak, kami tak boleh lupakan awak. apatah lagi saya ni awak.

awak, saya dah lama perasan benda ni. tapi, tak tahu lah orang lain. muka kita macam ada iras-iras. awak percaya tak?


awak pun nak gemuk macam saya?

tadi, keluar dengan mama.. ha!! kan dah buakak cerita pasal awak lagi. mama said, yang muka saya dengan awak ada iras-iras. mama tak nafikan.

alyn adik awak pun kata macam tu. kawan-kawan dia pun! she ask me, bila dia letak gambar kita kat meja dia. ramai yang puji kita sepadan. sama cantik dan sama padan (perasan n kembang jap saya).
hmm, ramai jugak kawan-kawan alyn minat dekat awak. nak jelous siket bole?

orang kata, kalau muka ada iras-iras makna nya ada jodoh. jodoh nya panjang.

awak, muka kita dah iras. mana jodoh kita tu? kenapa jodoh kita tak panjang? kenapa awak? kenapa berhenti di tengah jalan sahaja?
jawab lah.. (anis, ni qada dan qadar. ni takdir. jodoh dan kematian semua di tangan tuhan. kita tak boleh dengar orang kata)

awak, tadi saya dengan mama pegi satu tempat. tempat tu adalah tempat last kita keluar berdua. tempat yang kita pegi beli baju ibu awak. awak belikan saya barang-barang nak masuk matrik.
awak ingat tak? sampai je dalam tempat tu, saya senyum sorang-sorang. dah macam orang gila kejap. saya teringat semua kenangan kita di situ.
tempat awak park kereta, awak main-main. siap buat tekejut-tejeut lagi kat saya. macam budak-budak je. cubit karang. awak ingat tak lagi? awak, kenangan tu, ingatan itu masih segar dan akan tetap segar.


(al-fatehah buat mu Ahmad Zahinuddin)

0 comments:

energy save

jenguk-jenguk