BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 3 October 2011

sayang, dah sebulan dah..

salam,

syg, sy rndu awk.. knape awk xbalik lg? awk suruh sy tnggu.. awk kata nk skype kul 4 pg..


Dah sebulan pemergian mu syg..
2/9 sepupuku bertunang dan berkawin.. awk asik miss call dan sy x angkt pon..
saya sibuk.. awk marah sy sbb saya xpkai tudung.. awk belikan sy tudng.. mcm2 awk nasihat sy.. mcm2 awk rncg utk kita..awk miss cal sy bnyk sgt. sy matikan phone and marah2 awk.. sy kata sy busy.. awk kata jgn tngglkan awk walau sesaat pon. awk smpi txt mum sy utk nk ckp dgn sy.. perangai awk sgt pelik..
malam 3/9 tu sy balik ke putra.. n pagi tu awk strt balik dri kelantan.. mlm tu sy janji teman awk.. sy teman awk drve smpi muadzam.. than, awk kata.. awk lapa..awk siap ajak sy mkn maggie lg. awk bertekak dgn along awk yg awk nk drive lg, tp along nk gak bwk.. than, along smbng bwk n awk ddk sbelah tmpt sy duduk tu mkn maggie.
mlm tu awk teman sy buat hw.. awk borak dgn sy.. selesaikan kimia mekna..sy tny awk pasal NH3.. igt lg.. kita tgok tv..
than, sy kata sy penat.. sy nk tdo kejap.. kejap je.. t dah smpi rmh kita skype.. awk suruh sy tnggu awk.. n sy pon suruh awk tnggu sy..pkul 4pg. awk mcm tacing jugak bile sy nk tdo dlo.. tp, sy dapat pujuk awk. sy tao, awk saja je nak mengada2 dgn sy. sy kan lg kenal syg sy. awk tdo kan sy.. comel je mase tu.. happy je masa tu. dlm pukul 2.30 pg saya tsedar nk pg toilt. hp still on call mase tu.. kita kan sentiasa bsama. n saya xkn tnglkan awk walau sesaat pon syg. ble hbis sy kluar dri toilt, tbe2 sy dgr bunyik mcm bnde meletop dlm phone. sy dgr org jerit2..

ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!! PANGGIL BOMBA!! PANGGIL BOMBA!!

jantung sy bgai nk pecah awk bile sy dgr bnde tu sume. sy pnggil2 awk.. tp, suare awk dah xde. sy tros matikan phone and call ibu awk.. nk tny awk ok ke tak?? tp, xdpt. sy call awk balik.. awk x angkt. mana awk?? mana syg sy?? syg ok ke tak?? sy dah mcm cacing kepanasan.. sy bg tao mama sy.. sy xbole tdo. sy peluk je mama sy. sy asik fikir awk je. than, kul 6 pg. sy dpt txt dri no. awk. yg bertulis. "Kak ama, angah dah xde. akak bnyk kan sabar ye. sedekah kan al-fatehah bnyk" terus bdiri sy.. air mata ni mcm air terjun. sy call balik no. awk. tp, suara awk xde. suare adik awk je..sy tny betul ke? adk awk kata dia x tipu. dgn air mata yg mcm air terjun tu.. sy kejut parents saya..ajak turun joho. perut ni dah xmampu nk makan apa2. dlm pjalanan sy nangis je..smpi tertido2.. yasin pada tgn x hnti2 sy baca. igt nk ke hospital, adk awk suruh sy dtg rmh terus. sy xpnah dtg rmh awk. kita org redah je. tny org bagai2. dpn rmh awk ade khemah. ade rmai org. sy dah xnmpk sape2 dah. sy tarik tgn mama sy terus masuk rmh awk. sy peluk ibu awk. sy tatao nk ckp ape.
air mata ni mcm air terjun. sy ddk sblah ibu awk. ibu crite sume kat sy. bile jenazah smpi. lutut sy dah jdik lembik bile tgok 3 skali jenazah di usung dlm rmh. lps ibu and ayh awk tgok, ibu awk tahan org tu suruh bg sy tgok. ibu awk pnggl2 sy.. ibu awk kata..bg sy tgok, sy adik dia. sy crik awk. knape awk baring? awk.. bngun lah. kan awk kata awk nk skype. knape awk dah xde nafas? mana awk yg kuat dulu? awk.. sy xsnggup nk tgok jenazah awk yg sebujur kaku tu. badan ni mcm nak pengsan. kita org follow dri jenazah di smbhygkan smpi jenazah di kebumikan. mama marah sbb sy nangis kat kubur. mama suruh relakan pemergian awk, mama kata nnt awk terseksa. mmg bole, tp susah syg.
sy balik kolj lmbt. kesah awk masuk paper sume. 1 kolj sume tao.

awk, 2 mnggu sy murung awk. awk, awk x syg sy ke? knape awk pg dlo? kan awk rncg mcm2 utk kita. awk, suruh sy tnggu awk. awk, sy dh tnggu awk.. sy on skype dah pukul 4 pg.. awk xde pon..awk pg mana? awk, mana smgt sy? mana pemberi smgt sy? mana penasihat sy? sy dah xde sume tu. sy dah xde org nk kejutkan sy bngun pg2 utk blja. pg2 sy bngun tgok hp. slalu ade call xpon msg masuk. skrg dah xde. sy nk awk ckp nite2 mcm dlo kat sy. skrg dah xde dah. yg tmn sy blja mlm2. yg kejut sy bngun sahur. yg bg smgt plng bekoba bile sy nk quiz smpi quiz sy melonjak tbe2 ble awk bg smgt mcm tu. sy nk tu lg bole? nk dri awk.

dah sebulan pemergian awk..
tiap mlm sy peluk and cium baju n bear awk. awk pnah kata kat sy, knape tahun ni xptsmbut bday dgn sy? sy kata bole je. awk ttp menidakkan. sy slalu skype dgn mama sy sbgai pgnti awk. awk, awk telah ubh hdup kami..fmly sy. sbb awk, ayh sy pon bole chnge n bole menangis. sy kne pnggl dgn Hal Ehwal Pelajar sbb awk..

SAYANG...
Alhamdulillah sy dah semakin ok. Sy akn sedaya upaya cpaikan cita2 awk. kan kita nk bukak klink sbelah2 dulu. awk nk berkhidmat utk masyrkt awk..awk kata. nk bukak klink sbelh tmpt futsal. bile sy smyg, sy asik doakan awk..kad matrix awk n lesen awk sy bwk je pg mana2 xpnah tnggl. ade je kat dada sy. tiap lps smyg magrb sy akan baca yasin utk awk..dah jdik mcm rutin dah. bile sy rndu awk, sy akan sedekah al-fatehah n pndg brg2 awk. klu sunyi2 ble sorg2 igt gak kat awk..air mata ni mengalir je mcm air hujan. sy rndu awk. bile sy nk main2, sy trus fokus.. sy igt pesan awk suruh jdik mcm awk.
bile awk xde, sy rase sy lebih kuat dgn smgt awk yg awk bg dri jauh, sy lebih kaya dgn motivasi dri saya, sy rasa sy sgt kaya.. kaya dgn ilmu, kaya dgn sedekah, kaya dgn ibadah n kaya dgn kwn2. slalu, bile pg kdai buku, sy akan crik buku yg fiction2.. tp, skrg sy mencari buku2 pasal motivasi n kematian. sy lbh bnyk igt pada kematian.
Thanx syg, mayb awk dah xigt sy.. tp, awk nmpk sy. awk doakan sy n bg smgt awk dri jauh. Allah maha kuase, xmustahil allah bg awk igt sy. Awk, tnggu sy tao. sy nk jdik bdadari awk kat sana. buat lah mahligai cntik2 utk kita kat sana. tnggu sy tao.

syg, awk budk baik.. sy xpnah jumpe llki sehebat awk.. on your age. llki yg xmerokok, yg jaga solat nye malahan ajak sy solat, suruh sy pkai tudung, xbertindik, jaga penampilan awk n xkedekut.
awk bnyk tngglkan aura pada sy dan fmly sy. awk pasang bodr rmh sy b4 raya, kita g jalan TAR, kita pg NILAI, kita pg sermbn..kita pg mkn kat red wok. awk kata awk nak belikan ibu awk baju n tudung..ayah awk butng bju mlayu... n last, dpt jugak awk masak utk adik2 awk n masak lauk fav awk.

syg,
xde sapa yg bole ddk tmpt awk skrg ni. im taken syg.. kita xpnah break. biarlah status tu mcm tu. klau ade yg nk jaga sy nnt, nnt sy akan bwk g kubur awk mintk izin awk. jgn rsau, im always call ur mum n txt adik awk tu.. raya haji ni sy dtg. sy rndu awk syg..
sy betul2 syg awk..



AL-FATEHAH buat AHMAD ZAHINUDDIN B. PATAH RAJI
AHMAD ZAKWAN B. PATAH RAJI (abangnya)
AHMAD ZARIF B. PATAH RAJI (adiknya)

(4/9/2011.Pada pukul 2.45 pagi. Kemalangan jalan raya kancil dan proton saga. proton saga yg dipandu oleh seorg cina mabuk yg keluar tiba2 dari simpng dan terus laju ketika kancil yg dipandu oleh mereka hendak memotong. Di jalan lama Yong Peng, Johor)


you are always my dear..


in my heart.. rndu awk

4 comments:

Ben serin said...

Alhamdulillah..syukur pd tuhan kerana kamu dh semakin kuat...kamu dh semakin tabah...sesungguhnya dia juga gembira di sana melihat kamu yg semakin kuat tuk berjaya n meneruskan cita2 murni yg dirancang sebelum nie..

jeeha said...

Allah sembunyikan MATAHARI dan turunkan hujan untuk kita..kita menangis dan bertanya kenapa ALLAH hilangkan matahari kita dan turunkan hujan..rupanya ALLAH nak bagi kita pelangi yang indah untuk kita simpan.

salam takziah..mgkin kte xsaling mengenali tpi saye knal arwah..he is my junior mase skola rendah dulu..saya tak hairan jika awak terus-terusan menangisi pemergiaan dia, sbb even sye yg skadar mengenali arwah pown sering menitiskan air mata tatkala membaca luahan awak...menangisi boleh tapi jangan sampai meratapi..

disebalik pemergian arwah, di sebalik kehilangan MATAHARI awk, bersyukurlah ada sinar pelangi yang tersangat indah telah ALLAH berikan kepada awak...awk telah menjadi seorang lebih KAYA, KUAT dan HEBAT...jadi bersyukurlah kerana ALLAH masih menyayangi awak...

teruskan pengajian awak...jgn jdikan kehilangan MATAHARI awk sbg alasan untuk awk gagal dalam kehidupan awak...teruskan perjuangan...pasti kebahagiaan akan jadi milik awak satu hari nanti...

salam perjuangan...:)

amaliarahaina said...

al fatihah.. hermm die tinggalkan kite byk kenangan pada family.. semoga rohnya dicucuri rahmat..

SyEraa said...

sayang kuatkan semangat..arwah tahu kamu sgt sygkan die..dugaan itu sume datangnya dari tuhan

energy save

jenguk-jenguk